🌺آموزش مهارتهای زندگی
*مبحث چهارم*
دانش انجام یک کاررامی توان ازطریق مختلف کسب کرد.
مطالعه
مشاهده ی رفتاردیگران
پرسیدن ازدیگران و....
می توان به کمک این راههاازدانش چگونگی انجام ماهرانه ی یک کار،آگاهی یافت.
ولی آیابه نظرشماصرف دانش چگونگی انجام صحیح کارموجب می شود که مابتوانیم آن کاریاعمل رابه شکلی ماهرانه انجام دهیم؟
اصل واساس مهارت آموزی درهرزمینه ای به این صورت است که مهارت آموزسعی میکندباآگاهی ازچگونگی انجام کاروباتمرین های متوالی روز به روزبرمجموعه توانمندیهای خود،درآن موردخاص بیافزاید.مطمناشماقبول داریدکه بامشاهده ی صرف رانندگی یک فردیادیگر،یاخواندن یک کتاب درباره کارکردن باکامپیوتریادیدن فیلم آموزشی درموردبنایی ،نمیتوان توقع داشت که درآن زمینه ها،مهارتی بوجود می اید.
بلکه اگرپس ازمرحله ی کسب دانش،فردباتمرینهای متوالی خودرادرگیرکنداحتمال مهارت یافتن وجوددارد.
❗️حال بااین تفاسیرشمافکرمیکنیدکه چگونه می توان درمهارتهای زندگی به مهارت رسید؟
کاملاروشن است که برای تسلط یافتن برمهارتهای زندگی همچون دیگر مهارت ها،دانش وتمرین،مهمترین عناصرهستند؛بدین معنی که مابامطالعه وپرسیدن ازافرادماهروتوانمنددرزندگی،مشاهده ی اطرافیان و...به دانش مربوطه دست یافته وبایددانش مربوطه رابه عمل تبدیل کنیم.برای رسیدن به مهارت نیازمندسه اصل هستیم.
نگرش+دانش+ مهارت
که باطی کردن جلسات آموزشی مهارت های زندگی علاوه برپرداختن به بخشی ازدانش مربوط به هرکدام ازمهارت هاو انجام حداقل تمرین هابه این دومهم پرداخته میشود.باتمرین های مکررمیتوانیم دانش رابه رفتاروعمل تبدیل کنیم.
❗️دونکته مهم رابایددرنظربگیریم
اولاهدف دوره ی تحصیل بمراتب بالاترازاخذ یک مدرک تحصیلی است
دوماتنهامسول سلامت عمومی وبهداشت روانی هرکدام ازمادرمرحله ی اول خودشخص است.پس هرکس بایدبرای تسلط برمهارتهای موردنیاززندگی خودش گام بردارد.
علم چندان که بیشترخوانی
چون عمل درتونیست نادانی
نه محقق بودنه دانشمند
چارپایی بروکتابی چند
آن تهی مغزراچه علم وخبر
که بروهیزومستیادفتر
🌺 توصیه میشودمطالبی که درموردمهارت های زندگی به اشتراک گذاشته میشودرابصورت پیوسته باهم دنبال کنیم تامفیدترواقع بشود.